PUBLIC GOLD

Daily Gold & Silver Chart

PG

Tuesday 22 October 2013

Apa yang ingin saya ketengahkan mengenai satu cabaran bagi penyimpan Emas fizikal di atas kejatuhan harga berterusan yang berlangsung hampir 2 tahun tetapi hakikatnya keupayaan emas terus teguh sebagai rujukan Ekonomi dunia.

Jadi sangat bertuah dan beruntung bagi yang mengambil atau mulakan atau teruskanTindakan dengan menjadikan Simpanan Emas Fizikal sebagai alternatif simpanan aset masa depan bagi diri dan keluarga.

Carta di bawah memaparkan kisah menarik bagi negara yang manfaatkan simpanan Emas dalam pengurusan ekonomi negaranya.

Apa yang kita dapati di sini, gabungan kuat pasaran Asia dan komoditi, adalah carta yang menunjukkan satu fakta yang benar-benar mengejutkan mengenai emas.

Latar belakang kelabu adalah jumlah pengeluaran perlombongan dunia. Bar menegak biru mewakili penghantaran emas COMEX . Bar merah, itulah penghantaran emas fizikal ke Shanghai sebagai emas pertukaran.

Permintaan China terhadap Emas fizikal dari data ini didapati hampir sama dengan jumlah pengeluaran emas di seluruh dunia.

Ini bukan salah cetak

Malah, ini data awal setiap tahun yang menunjukkan penghantaran emas ke Cina melalui akaun pertukaran Shanghai, dilihat secara keseluruhan menepati hampir 50 % daripada jumlah pengeluaran global sepanjang 2009-2013 gitu.
Jika negara besar mengambil langkah meningkatkan simpanan emas fizikal, kita pula bagaimana?

Fikir-fikirkan

Wang Anda Pilihan Anda.






























OLEH:
email: tsmamukmin@gmail.com,
www.jutawanemasmukmin.com

No comments:

Post a Comment